יום שלישי, 8 בנובמבר 2011

גוף ההוצאה לפועל

חייבים לכם כסף? פנו להוצאה לפועל
הוצאה לפועל הינו גוף שמטרתו להביא למימוש פסקי דין שניתנו לטובת הזוכה ולהביא לגביית כספים מחייבים. לצורך כך הוקם גוף הוצאה לפועל בשנת 1967 ונקבעו תקנות. הביטוי הוצאה לפועל מעורר בקרב רבים חששות כבדים. מדובר בהליך לא נעים לשני הצדדים המעורבים להלן הזוכה והחייב. במידה וחייבים לכם סכום כסף באפשרותכם לפנות לגוף ההוצאה לפועל ולמסור את כל המידע הדרוש. כמו שאר הגופים במדינת ישראל גוף ההוצאה לפועל לא פועל באופן אוטומטי, אלא על ידי הפעלת שיקול דעת ובהתבסס על חוקים ותקנות כאשר קיים פסק דין לביצוע חוב לתשלום.
 

פתיחת תיק הוצאה לפועל
פתיחת תיק הוצאה לפועל היא השלב הראשון בהליך ההוצאה לפועל. בעת פתיחת תיק הוצאה לפועל יש להגיש את כל הפרטים ללשכת ההוצאה לפועל הקרובה לביתכם.

שימוש בשירותי הוצאה לפועל
אנשים רבים עושים שימוש בשירותי הוצאה לפועל כדי לממש פסקי דין שונים. כמו למשל, פסק דין בו ניתנה הוראה לתשלום מזונות. מערכת ההוצאה לפועל מהווה פתרון לבעיות מרכזיות איתם מתמודדים אנשים רבים בתקופות שונות בחייהם. אם זאת, שירותי הוצאה לפועל מתמודדים עם עומס משמעותי של תיקים וכתוצאה לעיתים מתמשכים הליכי גבייה. מערכת ההוצאה לפועל עברה שינוי משמעותי בשנים האחרונות וכיום יש קיצור תהליכים באופן משמעותי בעקבות הקריאות ההולכות ומתגברות בשנים האחרונות נגד תפקודה של מערכת הוצאה  לפועל הגיעו למסקנה שיש צורך לשנות את התנהלות המערכת.

תגובה 1:

  1. אין דבר יותר מלחיץ מלשמוע דפיקה בדלת מכונס נכסים.. מפחיד מאוד להגיע למצבים כאלו בחיים

    השבמחק