יום שלישי, 8 בנובמבר 2011

תשלום מזונות בהוצאה לפועל


גוף ההוצאה לפעול הינו גוף יעיל ים 

 אישה שקיבלה פסיק דין המחייב את בן זוגה בתשלום מזונות, והוא לא פועל לפי פסק הדין יכולה לפעול בכמה דרכים: 1. פנייה למוסד לביטוח לאומי. 2. פנייה ללשכת ההוצאה לפועל כדי לפעול לביצוע פסק דין לתשלום מזונות. אם נקבע כי בן הזוג צריך לשלם מזונות אך הוא אינו עושה זאת ניתן לפנות ללשכת הוצאה לפועל ולפתוח נגדו תיק. גוף ההוצאה לפעול הנו גוף יעיל דרכו ניתן להשיב כספים שנלקחו מאנשים כמו במקרה הזה. מדובר בהליך ארוך שאורך זמן רב, ולכן מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין הוצאה לפועל. עורך דין הוצאה לפועל בקיא בכל ההליכים המשפטיים ויכול  להעניק את העזרה הרצויה בתחום דיני משפחה. 


הליך הוצאה לפועל אינו הליך פשוט
פתיחת תיק בהוצאה לפועל
כל ההליכים בהוצאה לפועל מתחילים בפתיחת תיק. כדי לפתוח תיק הוצל"פ יש לפנות למדור תיקים ולקבל טפסים של פתיחת תיק וכן יש לשלם אגרה. את הטפסים יש למלא בהפקדה יתרה, שכן מילוי לא נכון של הטפסים עשוי להוביל לבעיה בגביית כספים מהחייב. לאחר פתיחת התיק תשלח הודעה לחייב בדבר פתיחת תיק. בהודעה יצוינו דרכים לתשלום החוב בהתאם לפרטים שנמסרו על ידי האישה. חשוב מאד למוסר פרטים נכונים, שכן מסירת פרטים לא נכונים תעכב את הבקשה.
   
שירותי הוצאה לפועל

פנייה לשירותי הוצל"פ בדבר תשלום מזונות יכולה לעשות בהתבסס על פסק דין או הסכם גירושין המזכה במזונות. חשוב לדעת כי אין הבדל בין מזונות אישה למזונות ילדים ובאפשרותכם לתבוע את כל הסכום שלא שולם. אם החלטתם לבחור בהוצאה לפועל במטרה להפעיל סנקציות על החייב דעו כי באפשרותכם לנקוט בצעדים שונים נגד החייב כגון, עיקול חסכונות, עיקול נכסים, פקודת מאסר ועוד.  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה